WebIS – manuál | ||
---|---|---|
Předcházející | Kapitola 6. Kalendáře | Další |
V dalším textu jsou popsány funkce výběrového menu a tlačítek pro práci s událostmi.
Novou událost můžete vytvořit buď tlačítkem
v pracovním panelu nebo kliknutím na stejnojmennou volbu ve výběrovém menu . Pro každou novou událost musíte vždy zvolit kalendář, do kterého bude patřit. Výběr kalendáře je důležitý, protože určuje, jaká práva z něj daná událost zdědí (bude-li viditelná jiným uživatelům, bude-li ji moci někdo jiný upravovat apod.). Objeví se nové okno, ve kterém vyplníte detaily události.Tip: Novou událost můžete rovněž založit kliknutím na číslo hodiny konkrétního dne v podrobném zobrazení kalendáře. Okno s detaily bude mít v takovém případě předvyplněný datum a hodinu.
Při zadávání datumů a časů se některé položky automaticky přepočítávají podle těchto pravidel:
nastavení datumu začátku události za datum konce posune datum konce na následující den,
pokud má událost různé datum začátku a konce, pak změna data začátku náležitě posune i datum konce,
pokud se událost koná v rámci jednoho dne, pak změna hodiny začátku posune náležitě i hodinu konce,
pokud při posunu hodiny konce jednodenní události dojde k přeskočení přes půlnoc, nastaví se datum konce události na následující den.
Velmi užitečnou funkcí je možnost nechat si zasílat k dané události připomínku. Ve spodní části záložky Událost vyberte typ adresy, na kterou lze připomínky posílat. Můžete použít e-mailovou adresu, SMS adresu nebo adresu pro Jabber. Adresy daného typu můžete vkládat také z kontaktů prostřednictvím ikony knihy. Poté již stačí vyplnit pouze dobu, ve kterou se připomínka odešle. Tlačítkem můžete zrušit všechny označené žádosti o připomínku.
Poznámka: Pokud má při zadávání připomínky vlastník kalendáře, kam se událost ukládá, vyplněnu adresu pro daný typ připomínky v doménovém kontaktu, vyplní se tato adresa do připomínky automaticky.
Výběrové menu Zobraz čas jako slouží k přepnutí události z běžné na tzv. transparentní. U transparentní události je čas na ni vymezený ve skutečnosti brán jako volný pro případ, že by na stejnou dobu připadla jiná, urgentnější událost.
Tip: Pokud přidáváte k události připomínku a máte vyplněny potřebné adresy ve svém doménovém kontaktu, vyplní se adresa do připomínky automaticky.
Pokud chcete specifikovat událost, která není jednorázová a v určitých intervalech se opakuje (pravidelné schůze apod.), vyplňte k události záložku Opakování. Do pole Každý se vkládá pořadové číslo, které určuje, každé kolikáté dále zvolené období se bude započítávat do opakování. Nastavený začátek události do něj patří vždy.
Poznámka: Při nastavování počtu opakování je potřeba mít na paměti, že se započítává každý výskyt události, takže při nastavení týdenního opakování pouze ve dnech pondělí a úterý a počtu opakování tři se opakování provede ve dvou pondělcích a jednom úterku, nikoliv ve třech pondělcích a třech útercích.
Tlačítko Výjimky můžete vložit buď pomocí vyskakovacího kalendáře nebo ručně data dnů, které chcete vyjmout z nastaveného opakování. Jednotlivé datumy se oddělují novým řádkem.
slouží k zobrazení přehledného grafického náhledu opakování dané události nad měsíčními kalendáři. Do polePlánování schůzek (záložka Schůzka) je blíže popsána v sekci Schůzky.
Tato volba výběrového menu se vztahuje na označené události v kalendáři a je určena k jejich smazání. Pokud má událost nastavené nějaké opakování, smažou se pouze označená opakování, resp. přesunou se mezi výjimky z tohoto opakování.
Pokud chcete událost smazat včetně všech svých opakování, vyberte ji kliknutím na její popisku v podrobném nebo měsíčním zobrazení kalendáře. V okně s detaily události použijte tlačítko
.Tato volba je přístupná ve výběrovém menu
. Můžete pomocí ní vytisknout seznam událostí. Otevře se nové okno, kde můžete ve výběrovém menu v pravém horním rohu přepínat mezi úplným a stručným výpisem před samotným tiskem. Pokud nejsou vybrány žádné události, zvolí se pro tisk všechny zobrazené.Tato volba je přístupná v horním výběrovém menu
. Můžete pomocí ní uložit události do souboru ve výměnné formátu CSV, který je vhodný pro další strojové zpracování. Pokud nejsou vybrány žádné události, zvolí se pro export všechny zobrazené.Kopírovat a přesouvat události mezi kalendáři můžete prostřednictvím tlačítek
a , která jsou ve spodní části pracovní plochy. Jednotlivou událost vyberete zaškrtávacím políčkem, které náleží k její popisce v podrobném nebo měsíčním zobrazení kalendáře. Ve výběrovém menu dole poté zvolíte cílový kalendář a akci dokončíte kliknutím na tlačítko nebo .Tip: Pokud využíváte dodávaný kalendář Jmeniny, je praktické vykopírovat si svátky svých blízkých do některého svého soukromého kalendáře, kde si k nim můžete dodefinovat zasílání připomínek.
Detaily existující události můžete změnit kliknutím na její název. Dialogové okno pro editaci je stejné jako při vytváření nové události, se dvěma výjimkami – v levém dolním rohu prvních tří záložek je k dispozici tlačítko Přístupová práva. Ta obsahuje informace o datu vytvoření a o datu poslední úpravy, a dále seznam uživatelů a skupin, kteří mají ke kontaktu nějaká přístupová práva. Více informací najdete v obecné kapitole o přístupových právech.
a dialogové okno obsahuje čtvrtou záložkuPředcházející | Domů | Další |
Události | Nahoru | Schůzky |