10.3. Funambol pro MS Outlook

Aktuální podporovaná verze zásuvného modulu Funambol pro Microsoft Outlook je 3.0.15, která je volně k dispozici na stránkách společnosti Funambol.

10.3.1. Náhrada dat při přechodu na klient Funambol

Při přechodu ze staršího klienta Sync4j na novější Funambol se během konfigurace změní identifikace Outlooku, takže při příští příležitosti se vynutí počáteční synchronizace. Ta by zduplikovala všechna dříve synchronizovaná data. Proto je vhodnější nejprve data nahradit s využitím jednosměrné synchronizace.

Pokud od poslední synchronizace došlo ke změně synchronizačního klienta, pak při náhradě dat záleží na tom, zda jsou aktuální data ve WebISu nebo v Outlooku. Jestliže jsou nejaktuálnější data v Outlooku, je potřeba manuálně smazat ve WebISu všechny objekty, které se mají nahradit, zvolit v Nastavení/Synchronizace u všech typů objektů (kontakty, kalendáře, úkoly) směr synchronizace pouze ze zařízení, zaškrtnout pole příště úplná synchronizace a uložit nastavení.

Pokud jsou nejaktuálnější data ve WebISu, stačí zvolit u všech typů objektů směr synchronizace pouze ze serveru, zaškrtnout u nich pole příště úplná synchronizace a uložit nastavení. Další postup je společný. Ve Funambolu spustíte synchronizaci, která aktualizuje data. Pokud proběhne v pořádku, můžete ve WebISu nastavit pro všechny typy objektů obousměrnou synchronizaci.

Pokud se v průběhu synchronizace vyskytne chyba, restartujte Funambol a spusťte synchronizaci znovu. Synchronizace úspěšně přenesených objektů se provede podstatně rychleji. Pokud se vyskytne chyba v Outlooku, kdy se nesynchronizují události a ani je nelze editovat, je nutné se odhlásit a znovu se přihlásit, případně restartovat celý počítač.