WebIS – manuál | ||
---|---|---|
Předcházející | Kapitola 10. Synchronizace | Další |
Aktuální podporovaná verze zásuvného modulu Funambol pro Microsoft Outlook je 3.0.15, která je volně k dispozici na stránkách společnosti Funambol.
Nejprve je nutné odinstalovat ze systému jakoukoliv starší verzi modulu Funambol, případně modulu Sync4j, což je starší jméno pro stejný produkt.
Poznámka: Pokud přecházíte z klienta Sync4j na Funambol, změní se v Outlooku identifikace, což vynutí počáteční synchronizaci. V takovém případě prosím věnujte pozornost následující podkapitole o náhradě dat, která je se změnou synchronizačního softwaru spojena.
Dále nainstalujte modul Funambol ve verzi 3.0.15. Jiné verze v současnosti nejsou podporovány a mohou poškodit data.
Poznámka: V souvislosti s chybným zpracováním letního času v systému Windows 2000 dochází při přenosech událostí k nežádoucím posunům jejich začátků a konců. V novějším systému Windows XP je již tato chyba odstraněna.
Před dalšími kroky se ujistěte, že klient Funambol neběží.
Do Windows nainstalujte bezpečnostní certifikát společnosti soLNet. Ten je k dispozici na adrese http://www.solnet.cz/solnet.crt. Instalaci vám nabídne buď samotný webový prohlížeč při klepnutí na odkaz nebo můžete certifikát nainstalovat tak, že dvakrát klepnete přímo na stažený soubor.
Nyní se přihlaste do WebISu a v Nastavení/Synchronizace v menu Konfigurace klientů nechte vygenerovat konfigurační soubor pro Funambol. Ten potom prostým dvojklikem nainstalujte do registru Windows.
Spusťte Funambol a do pole Edit/Communication Settings/Password zadejte své heslo.
Synchronizovat můžete v Outlooku prostřednictvím položky menu Funambol/Synchronize. Tento typ synchronizace lze vynutit volbou File/Recover v synchronizačním klientovi Funambol.
Při přechodu ze staršího klienta Sync4j na novější Funambol se během konfigurace změní identifikace Outlooku, takže při příští příležitosti se vynutí počáteční synchronizace. Ta by zduplikovala všechna dříve synchronizovaná data. Proto je vhodnější nejprve data nahradit s využitím jednosměrné synchronizace.
Pokud od poslední synchronizace došlo ke změně synchronizačního klienta, pak při náhradě dat záleží na tom, zda jsou aktuální data ve WebISu nebo v Outlooku. Jestliže jsou nejaktuálnější data v Outlooku, je potřeba manuálně smazat ve WebISu všechny objekty, které se mají nahradit, zvolit v Nastavení/Synchronizace u všech typů objektů (kontakty, kalendáře, úkoly) směr synchronizace pouze ze zařízení, zaškrtnout pole příště úplná synchronizace a uložit nastavení.
Pokud jsou nejaktuálnější data ve WebISu, stačí zvolit u všech typů objektů směr synchronizace pouze ze serveru, zaškrtnout u nich pole příště úplná synchronizace a uložit nastavení. Další postup je společný. Ve Funambolu spustíte synchronizaci, která aktualizuje data. Pokud proběhne v pořádku, můžete ve WebISu nastavit pro všechny typy objektů obousměrnou synchronizaci.
Pokud se v průběhu synchronizace vyskytne chyba, restartujte Funambol a spusťte synchronizaci znovu. Synchronizace úspěšně přenesených objektů se provede podstatně rychleji. Pokud se vyskytne chyba v Outlooku, kdy se nesynchronizují události a ani je nelze editovat, je nutné se odhlásit a znovu se přihlásit, případně restartovat celý počítač.
Předcházející | Domů | Další |
Typy synchronizace | Nahoru | Funambol pro smartphone |