WebIS – manuál | ||
---|---|---|
Předcházející | Kapitola 4. Pošta | Další |
Na obrázku výše vidíte rozložení ovládacích prvků v okně s obsahem e-mailové zprávy. Horní lišta obsahuje tato tlačítka:
vyskočí z obsahu zprávy zpět na seznam zpráv v poštovní složce,
otevře dialogové okno pro vytvoření nové e-mailové zprávy,
zobrazí obsah nejstarší nepřečtené zprávy ve složce,
Navigační šipky pro posun na libovolnou zprávu ve složce bez nutnosti se do ní vracet.
Tip: Spodní lišta obsahuje tlačítka pro přesun zprávy. Jako cílová je přednastavena složka Nevyžádaná pošta. Pokud tedy při čtení zprávy zjistíte, že se jedná o spam, stačí kliknout na tlačítko Přesunout a zpráva bude "uklizena".
Samotné okno s obsahem obsahuje postupně adresy odesílatele a příjemců, datum a hodinu doručení, stáří zprávy a předmět zprávy. U adres účastníků je k dispozici ikonka , na kterou když kliknete, otevře se okno pro přidání nového kontaktu, který bude mít převyplněnou e-mailovou adresu a případně i jméno a příjmení kontaktu, pokud je hlavička zprávy obsahuje. Ikona v pravém rohu okna slouží k otevření obsahu zprávy v samostatném okně.
Přílohy se zobrazují pod textem zprávy, každá ve vlastním rámečku a obsahují informace o jménu, MIME typu a velikosti souboru. Dále je zobrazena kontextová ikona a odkaz pro stažení souboru. Pokud soubor obsahuje pouze textový obsah, HTML stránku nebo je to obrázek typu PNG, JPG nebo GIF, je možné jej otevřít v novém okně kliknutím na odkaz Zobrazit.
Poznámka: HTML stránka zaslaná jako příloha může obsahovat nežádoucí nebo dokonce nebezpečný kód, který by se při jejím zobrazením mohl spustit. Tímto způsobem by například útočník mohl ukrást vaše přihlašovací heslo bez vašeho vědomí, zahltit plochu vyskakovacími okny a podobně. Proto WebIS ještě před zobrazením stránky odstraňuje veškerý potenciálně škodlivý obsah, který v ní je. Z toho důvodu se některé (zejména dynamicky generované) HTML stránky nemusí zobrazit úplně přesně.
Odpovědět.. – otevře nové okno s předvyplněnými údaji pro odpověď. Lze použít také tlačítko v liště.
Odpovědět všem.. – předvyplní adresy všech adresátů i odesílatele do odpovědi.
Přeposlat.. – celou zprávu včetně příloh přiloží jako soubor k nové zprávě, kterou dále můžete poslat s vlastním textem na jinou adresu.
Přeposlat v textu.. – přepošle zprávu tak, že vloží jeho textovou část přímo do textu přeposílané zprávy a její přílohy vloží do příloh.
Přesměrovat.. – přepošle zprávu beze změny na jinou zvolenou adresu.
Upravit jako novou.. – otevře okno pro úpravu nové zprávy a do textového pole vloží text původní zprávy, který ovšem není označen jako citace.
Přesunout do koše – vymaže zprávu ze složky a přesune ji do složky Koš.
Odstranit – bez náhrady smaže zprávu z poštovní schránky.
Tisknout.. – otevře nové okno s náhledem zprávy pro tisk. Pokud zpráva obsahuje HTML stránku, která je na výšku nebo na šířku větší než papír, můžete tuto část zprávy vytisknout samostatně pomocí ikony .
Stáhnout všechny přílohy – pokud zpráva obsahuje přílohy, tato funkce je všechny zabalí do ZIP archivu a nabídne jako jediný soubor.
Zdroj zprávy – zobrazí zdrojovou čistě textovou podobu e-mailové zprávy včetně všech hlaviček.
Uložit zprávu – tato funkce zapouzdří celou zprávu včetně hlaviček a příloh do formátu eml a nabídne ji ke stažení jako jediný soubor.
Označit/Odznačit jako důležitou – změní nastavení tohoto příznaku zprávy.
Označit/Odznačit jako vyřešenou – změní nastavení tohoto příznaku zprávy.
Označit/Odznačit jako vyžádanou – změní nastavení tohoto příznaku zprávy.
Předcházející | Domů | Další |
Napsat zprávu | Nahoru | Přístup k poště z externí poštovní aplikace |